Îți poți închipui cum ar fi să trăiești în zilele noastre fără publicitate? Știu că e destul de greu, dar hai să facem un exercițiu de imaginație! Să zicem că te-ai săturat să mai stai la ai tăi și vrei să te muți la casa ta, cam așa cum ar face tot omul serios, nu? Îți iei cu tine cățel, purcel… doar că avem o mică problemă. Cum îți vei găsi o nouă locuință, fără să vezi măcar un anunț în prealabil? Îmi vei spune că o să intri pe internet și vei lua la frunzărit site-urile cu anunțuri, așa-i? Ei bine, tocmai ce am spus mai sus că nu există publicitate. Deci, fără anunțuri online, fără reclame la tv, fără afișe sau anunțuri în ziare. Cam dificil. Mai rămâne doar să întrebi și tu toate cunoștințele pe care le ai și să speri ca vreuna dintre ele să aibă vreun pont și pentru tine. Dacă ar fi existat conceptul de publicitate ar fi fost mult mai simplu. Intrai pe internet, dădeai un search pe Google și treaba era ca și rezolvată. Sau, dacă chiar nu găseai nimic pe placul tău, puteai măcar să compari prețurile găsite de tine cu cel mai scump apartament din țară.

Sursa foto: trucurionline.eu

Ți-ai imaginat toată chestia asta? Bun! Hai, să ne întoarcem la realitate. În ziua de azi, oriunde te-ai uita dai cu ochii peste reclame. Prin oraș e plin de afișe sau panouri publicitare mai mult sau mai puțin reușite, orice televizor ai deschide, găsesti reclame. Pe internet, aceeași poveste.

Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.” – Thomas Jefferson

Sincer, mie îmi este destul de greu să îmi imaginez lumea fără domeniul ăsta. Necesitatea de a face reclamă, de a anunţa, face parte din natura umană şi datează din cele mai vechi timpuri. Deşi domeniul publicitaţii tinde să fie perceput ca fiind unul de care comerţul s-a folosit începând cu perioada modernă, rădăcinile publicităţii au apărut încă din antichitate.

Chiar dacă nu m-am gândit prea mult la chestia asta până acum, și eu folosesc o mulțime de metode publicitare pentru a-mi promova activitatea din cadrul blogului. Mai nou, Facebook-ul și Instagram-ul au devenit cele mai populare instrumente de marketing în acest sens. Fiind vorba de o comunitate formată dintr-un număr foarte mare de utilizatori, șansele de a obține o expunere din ce în ce mai mare sunt excelente.

Primul ziar de mică și mare publicitate care a apărut în Romania este Anuntul Telefonic, lansat în martie 1990 (cu aproape 200 de ani mai târziu decât în Statele Unite), la București. La momentul respectiv rubricile de anunțuri variau de la imobiliare, auto, locuri de muncă si servicii pana la matrimoniale. În prezent Anunțul Telefonic este singurul instrument de marketing la dispoziția persoanelor fizice și juridice, care continuă să apară atât în format fizic, ca ziar, cât și virtual.

Chiar dacă pentru marea majoritate reclamele au devenit deja obositoare, pentru marile brand-uri sunt la fel de importante precum aerul. Publicitatea de convingere devine tot mai importantă pe masură ce concurența se intensifică. Când spui marketing spui publicitate, când spui vânzări, spui publicitate, mai ales dacă îți dorești să dezvolți o afacere la scară mai largă. Dacă vrei ca produsul sau serviciile oferite de tine să se bucure de un impact cât mai mare asupra populației, e mai mult decât evident că ai nevoie de anumite mijloace prin care să te poti raporta la un număr cat mai mare de potențiali clienți.

Sursa foto: forbes.ro

Voi ce credeți despre tot acest val de reclame și anunțuri care pune stăpânire pe noi încet, încet? Sunt prea multe? Sunt puține?

Acest articol a fost scris in cadrul competiției Spring SuperBlog 2019.

Advertisements